Zencefilli Kurabiye

|

dinsdag 3 augustus 2010




Esim zencefil ve tarçin sevdigi için ona zencefilli kurabiye yaptim.

malzemeler:
- 1 yumurta
- 150 gr yumuşamış tereyağı
- 1 su bardağı un
- 1 çay bardağ mısır nişastası
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 1 çay kaşığı karbonat (bende karbonat kalmamis, kabartma tozu kullandim)
- 1 çay kaşığı tarçın (tepeleme)
- 1 çay kaşığı toz zencefil
- 3/4 damla limon esansi (artik çogu zaman limon suyu kullandigim için, evde kabugu rendelemek için limon olmuyor)
- hamuru yoğururken buğday nişastası (ölçüsü yok)

yapilisi:
tüm malzemeleri bir kaba koyup iyice karisincaya kadar yoguralim. Bende hamur fazla yogurulcak kivamda degildi, hamuru toparlamak için çokca buğday nişastası kullandim.
180 derecelik firinda tam 20 dakika'da oldu.

Esim çok sevdi, seker hamuru ile kaplicaktim birde baktim 2 tane kurabiye kalmis :D

6 opmerkingen:

umutluhayat zei

ellerinize sağlık eşinize afiyetler olsun

emine zei

Sagol canim. Buyur gel hep beraber olsun :)

kalpkurabiye zei

merhabalar..
kıymetli ziyaretin için teşkkürler canım..
aramıza hoşgeldin diyorum.. herzaman beklerim ve gelirim..
sevgileirmle..
deniz, kalpkurabiye..

mintinin dünyası zei

denemediğim ve denemeyi çok istediğim bir tarif.ellerine sağlık arkadaşım.süper görünüyor...

Unknown zei

Emineciğim bu güzel kurbişlere yorum yazmadan olmaz ellerine sağlık öpüyorum kocaman.

yemekbiraşk zei

ellerinize sağlık zencefili bende severim onalı kurabiye tariflerinden bir tarifim var onu hatırllattı bana çok lezzetli gözüküyorlar
sevgiler..

Een reactie posten